Solutii SAP
Pentru eficientizarea organizatiei dumneavoastra
- SAP oferă o gamă completă de soluţii care asigură instrumentele complete necesare pentru
operaţiunile dumneavoastră.
- Câştigaţi vizibilitatea necesară pentru a elimina ineficienţele
şi pentru a obţine avantaje competitive.
- Obţineţi viziunea de a identifica rapid noi oportunităţi
de afaceri şi agilitatea de a răspunde realităţilor economice în schimbare.
- Dispuneţi de funcţionalităţile
necesare pentru optimizarea operaţiunilor şi resursele pentru a extinde cele mai bune practici de
afaceri în cadrul întregului lanţ de valoare.
Soluţiile ERP folosind tehnologia SAP gestionează activităţile economice în ansamblul lor.
1 Provocări de business
Provocările de business la care trebuie să răspundă o companie vizează tot mai mult excelenţa:
- remodelarea şi integrarea proceselor, uniformizarea lor – premisă pentru diversificarea activităţii, creşterea volumului de tranzacţii şi dezvoltarea portofoliului de clienţi şi furnizori;
- accesul on-line şi gestionarea eficientă a resurselor (fie ele materiale, financiare, umane);
- probleme de performanţă în diverse aspecte ale afacerii (operaţionale, vânzări, management) datorate utilizării unor aplicaţii neintegrate, lipsei acurateţii datelor, tehnologiei sistemului existent, întocmirii cu dificultate a raportărilor;
- consolidarea de piaţă, aşteptări mari din partea clienţilor (a colaboratorilor în general);
- nevoia de adaptare rapidă la factori diverşi în contextul unor costuri cât mai mici, fără a afecta profitabilitatea, transparenţa, coerenţa şi corectitudinea informaţiilor şi nici controlul afacerii;
- reducerea timpului de răspuns la solicitarea clientului.
2 Criterii de evaluare a unui sistem ERP
Criteriile de evaluare a unui sistem ERP pentru compania dumneavoastră
vă vor determina să analizaţi mai îndeaproape soluţia SAP.
- o soluţie creată pentru segmente de industrie specifice, adaptabilă afacerii fără costuri de licenţiere suplimentare şi capabilă să susţină procesul de schimbare şi expansiune;
- o soluţie matură, stabilă, demonstrată la nivel internaţional că este viabilă pe termen lung;
- o soluţie care să integreze eficient datele şi procesele într-un singur sistem şi să poată fi integrată la rândul ei cu alte sisteme dacă e cazul;
- o soluţie care să fie dezvoltată, adaptată – susţinută în viitor;
- o soluţie care să crească valoarea companiei;
- o soluţie adaptată legislaţiei române şi care să asigure conformitatea cu legislaţia Uniunii Europene.
3 Beneficiile implementării sistemului SAP
Beneficiile implementării unui sistem SAP nu se vor lăsa aşteptate:
- accesul în timp real la informaţii centralizate, coerente şi consistente; securizarea strictă a accesului la informaţii;
- reducerea consumului de timp şi resurse umane pentru procesarea tranzacţiilor şi accelerarea timpului de comercializare;
- imagine unitară, sisteme integrate, trasabilitatea operaţiilor;
- facilitate de extensie a configurării pe măsura dezvoltării activităţii;
- plus de eficienţă prin adoptarea celor mai bune strategii de afaceri (SAP Best Practices) şi flexibilitate în adaptarea lor la specificul companiei dvs.;
- beneficii funcţionale: stocuri optimizate, reducearea pierderilor generate de expirarea mărfurilor, controlul condiţiilor comerciale pentru clienţi, gestionarea activităţii pe arii de vânzare şi utilizarea resurselor în fluxuri intercompanie, monitorizarea timpului productiv şi controlul resurselor facturate, raportare flexibilă.
4 Alegerea partenerului de servicii SAP
O alegere la fel de importantă este partenerul cu care doriţi să colaboraţi.
Cartea de vizită a unui partener de servicii SAP sunt proiectele pe care le are în portofoliu (în contextul permanenţei echipei ) şi abilitatea de a aborda cu succes domenii noi.
Noi suntem o echipă care ne dorim să fim un consilier şi un partener de încredere pentru toţi colaboratorii; să orientăm cunoştinţele si know-how-ul dobândit înspre beneficiul terţilor – asigurând aceleaşi standarde oferite de SAP pe plan mondial.
Pentru noi SAP reprezintă o experienţă de aproape 10 ani în care ne-am regăsit atât în postura beneficiarului cât şi în cea a implementatorului. Acest lucru ne-a permis să avem o perspectivă completă asupraîntregului process, să găsim calea cea mai scurtă care asigură atingerea scopului.
Împărtăşim cu dvs. o parte din lecţiile învăţate pe parcursul acestor ani.
- Alegerea unei soluţii software mature garantează viitorul ei alături de evoluţia companiei, indiferent de dimensiunile la care aceasta ar ajunge.
- Flexibilitatea în a adapta procesele companiei la cele mai bune strategii de afaceri oferite de SAP (SAP Best Practices) va compensa efortul schimbării cu transparenţa, eficienţa şi consistenţa fluxurilor operaţionale.
- Rigurozitatea întreţinerii datelor şi a operării fluxurilor în sistem este premisa pentru decizii manageriale corecte şi răspunsuri prompte la orice factor de schimbare.
5 Portofoliu de proiecte
În proiectele pe care le-am realizat am încercat să facem un echilibru între a păstra sistemul
cât mai aproape de funcţionalităţile lui standard şi a adapta funcţionalităţile standard la
particularităţile proceselor beneficiarilor noştri.
- ATP Exodus CT – implementare SAP 4.6C IS-R (2005)
- ATP Exodus&CO Centru Autorizat de Vânzări şi Service Mercedes-Benz - implementare SAP 4.6C IS-R (2008)
- ATP Exodus SRL divizia piese auto - implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2009)
- ATP Exodus CT – implementare SAP ECC 6.0 IS-R
- ATP Exodus&CO Centru Autorizat de Vânzări şi Service Mercedes-Benz, Mazda - implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2009)
- Truck&Trailer Service Centru Service MAN, Karcher , ZF, Bosch – implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2010)
- Elka Trans Logistic (transport marfă) – implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2011)
- ATP Exodus&AM Centru Autorizat de Vânzări şi Service Opel – implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2011)
- ATP Exodus OOD Bulgaria – implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2012)
- Consman SRL – implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2013)
- In4matic Solution - implementare SAP ECC 6.0 IS-R (2013)
6 Competenţe
Aşa cum se conturează din portofoliul proiectelor – experienţa noastră vizează industria de vânzare (IS-R), în următoarele arii de aplicaţie:
- FI - (Financial accounting): Contabilite financiara
- CO - (Controlling): Contabilitatea de gestiune / Gestiunea costurilor
- AA - (Asset Accounting): Gestiunea bunurilor/imobilelor
- ATP Exodus CT – implementare SAP ECC 6.0 IS-R
- MM - (Materials Management): Gestiunea materialelor
- SD - (Sales & Distribution): Vanzari si Distributie
- PM - (Plant Maintenance): Mentenanta unitatii logistice
- HR - (Human Resources): Resurse umane
7 Avantaj concurenţial – modulul PM
Specific activităţii de service, modulul PM - (Plant Maintenance) Mentenanţa unităţii logistice - este integrarat cu modulele principale SAP (MM, SD, FI, CO). La baza funcţionalităţilor stau configurari privind:
- Gestiunea datelor de bază - obiecte tehnice: echipamente, posturi de lucru, parteneri, angajaţi; - functionalităţi privind garanţiile, stări specifice în documente;
- Fluxul de documente aferent activităţii de service (notificare, comandă de service şi de vânzare piese, confirmări pentru munca prestată, servicii externe)
Prin implementarea modulului PM sunt posibile:
- gestionarea cu acurateţe a bazelor de date privind clienţii, vehiculele acestora, angajaţii service-ului;
- planificarea vehiculelor cu minim de înregistrări necesare înainte de prezentarea clientului în service şi monitorizarea planificărilor pe angajat în service şi posturi de lucru (cu evidenţierea de indicatori specifici: gradul de ocupare angajat, post de lucru şi service )*;
- înregistrarea timpului efectiv implicat în realizarea activităţii în service cu evidenţierea depăşirii sau economisirii timpului normat şi monitorizarea eficienţei angajatului şi a încadrării în termenele comunicate;
- gestionarea garanţiilor oferite de producator, a garanţiilor extinse oferite de dealer, a reparaţiilor culanţa;
- gestionarea promoţiilor;
- gestionarea situaţiilor de revenire în service;
- gestionarea activităţilor de service pentru parcul propriu şi a activităţilor care nu generează venit;
- monitorizarea costurilor la nivel de unitate producătoare de venit (echipa de service) cu evidenţierea distinctă a rezultatelor activităţii prestate în beneficiul clientului (rezultate externe) şi a rezultatelor activităţii prestate în beneficiul companiei (rezultate interne);
- conversia în documente SAP a devizelor obţinute în sisteme externe (Audatex);
- raportări flexibile adaptate necesităţilor.